Ennen kuin luet blogiamme, sinun tulisi kenties tietää jotain siinä esiintyvistä henkilöistä. Minä ("pääkirjoittaja") olen Chiqi. Minun lisäkseni täällä kirjoittelevat kissani, Simba, hamsterini, Popcorni, ja gerbiilini, Eemeli ja Rapsu. Kaikki me olemme erilaisia, ja kirjoitamme blogiimme eri näkökulmia asioista. Luvassa on siis huumoria, "kehittäviä keskusteluita" ja muuta. Mutta, eipä tuhlata aikaa turhaan jorinaan, vaan esitellään kaikki!

Chiquitte

Hei, minä olen Chiquitte, kutsu minua vain Chiqiksi. Olen siis pian neljätoista vuotias tyttö. Pidän paljon lukemisesta, pyöräilystä ja uimisesta. Luen paljon nuorten kirjoja ja välillä fantasiaa. Uintia en harrasta missään seurassa, vaan käyn äitini kanssa uimahallilla kerran viikossa. Minua kiehtovat jossain mielessä aktivistit ja erityisesti pidän brittienglannista ja muista kielistä. Lempi aineeni onkin siis helppo päätellä, sillä pidän kaikista kieliaineista; englannista, äidinkielestä, ruotsista. Minä en kuitenkaan pidä kotitaloudesta, vaikka ruuanlaitto on muuten ihan mukavaa. Voin joskus kertoa syvemmin, miksi en kotitaloudesta pidä. Siinä ehkä olennainen tieto, ja lisää on toki luvassa muissa merkinnöissä ;)

Simba

Heippa kaikki! Olen sekarotuinen, elegantin värinen pari vuotias kolli, Simba. Ruoka, nukkuminen ja ulkoilu ovat suosikkejani. Myös päivittäinen rapsutus ja kehuminen miellyttävät kovasti. Lempi ruokani on kanaa pinaattikastikkeessa, suosittelen muillekin kissoille! Olen muuten kovin puhelias, ja minulla on omat mielipiteeni joka asiaa. Vihaan kulkemista massan mukana, ja arvostan erilaisia taiteita. Niissä tärkeintä ovat omaperäisyys! Tästä sivistyneestä puheestanikin huomaa, kuinka aristokraattinen olen. Minkäs teet, olenhan kissa! :)

Popcorni

Murr! Olen tempperamenttinen venäjänkääpiöhamsteri talvikko, nimeltäni Popcorni. Minua tosin kutsutaan Poppariksi. Puolustan omaa reviiriäni kuin henkeäni, joten tunkeilijat, varokaa vain! Mieli ruokaani ovat auringonkukan siemenet. Ne ovat yleensä näin hamsterien keskuudessa suosittuja. Tasapainoisesti juoksen välillä juoksupyörässäni, jotteivat liika kilot ilmesty. Olen kylläkin jo todella vanha, 2,5 vuotias ja mietinkin tuossa eräänä päivänä, milloin minusta aika jättää. Olen keskusteluryhmässämme ns. vanhin, ja se tuo tasapainoa, kun mielipiteitä esittävät eri ikäiset. Saa nimittäin nähdä monta eri näkökulmaa!

Eemeli

Päiviä daamit ja herrasmiehet ja sen sellaiset, nimeni on Eemeli, lajiltani olen gerbiili. Sellainen vaaleanruskea ja komea. Toimin isähahmona kämppikselleni Rapsulle. Olemme myös samalla kuin veljeksiä. Olemme ihan erilaisia gerbiileitä, tulemme eri paikoista. Minut ostettiin kasvattajalta, joka omisti paljon jyrsijöitä. Pidän paljon pahvirullien ja sen tapaisten jyrsimisestä. Enpä ole siis suotta jyrsijäsukua! Olen iältäni parisen vuotta. Yleensä olen erittäin rauhallinen ja katselen sivusta, kun Rapsu aina riehuu. Hän hätkähtää suunnilleen jokaisesta rapsahduksestakin... Niin ja vielä, sain nimeni Vaahteramäen Eemelin mukaan, koska alussa olin hieman rasavilli itsekin, kun en ollut kotiutunut, purut lensivät joka suuntaan. ;D

Rapsu

Moi vaan! Olen ujo Rapsu-gerbiili. Olen väriltäni pikimusta. Asun isossa terraariossa Eemelin kanssa. Tilaa tosin voisi olla vieläkin enemmän. Teemme aina pesän johonkin kulmaukseen. Eemelin vieressä on lämmin ja mukava nukkua. Kuten jo siis sanoin, olen luonteeltani ujo ja arka. Utelias myös, mutta arkuus vie useimmiten voiton. Monilla gerbiileillä se on toisin päin. Eemeli taisikin jo mainita, että me tulemme eri paikoista. Minut ostettiin eläinkaupasta, olin siellä viimeinen gerbiili. Pelkäsin joka päivä, ettei kukaan minua huolisi. Sitten yhtenä päivänä eläinkauppiaan käsi siirsi minut pimeään pahvilaatikkoon. Luulin jo elämäni päättyvän, mutta sitten tuli uusi käsi, joka nosti minut paketista pois ja laittoi pienoiseen häkkiin. Olin aivan yksin, ja riensinkin heti yhteen putkeen piiloon. Omistajani yritti leikkiä kanssani ja koetti hoikutella minua pois putkesta. Tulin sieltä yleensä korkeintaan syömään ja juomaan. Pari päivää uuden kotini jälkeen minut nostettiin videoilla ympäröityyn aitaukseen. Sitten sinne laskettiin toinen gerbiili. Olin aivan riemuissani, toki ensin arastelin uutta tulokasta, mutta meistä tuli sittenkin parhaat ystävät!

Siinä siis tämän kertaiset jutut, ensi kerralla aiheena ristisanat ja synonyymit! Tarkemmin kerrottuna perehdymme keskustelemaan niistä omituisen kuuloisista synonyymeista, joita ristikot sisältävät. Mietimme, käytetäänkö niitä usein puhekielessä ja paljon muuta. Eli huomiseen siis!